Autor Wątek: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005  (Przeczytany 5808 razy)

Mateo520

  • Gość
Odp: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 10, 2015, 15:02:56 pm »
Sprawdź katalizator, niestety montaż LPG powoduje, że mogą się one zniszczyć... u mnie 2 lata po jeżdżeniu na LPG katalizator dosłownie się rozsypał. Wzrosło spalanie, spadła moc i były szarpnięcia w jeździe, jedyny sposób to wstawienie nowego katalizatora.


Balu

  • Gość
Odp: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 10, 2015, 19:14:36 pm »
Jeśli chodzi o katalizator to bardzo mało prawdopodobne, że by mi się rozsypał po przejechaniu 20 km.
Zrobię ten eksperyment lecz będąc u gazownika w moim mieście pytałem się o ten mechaniczny przelew paliwa. Powiedział mi ,, Jakby kontrąlka check engine by się paliła to wtedy by to pomogło" A mi niestety nic nie pali się nic komputer nie pokazuje.

Mam pytanie do Was. Załóżmy, że mi szarpie przy 50 i 70 km/h więc to jest 4 i 5 bieg. Gdyby cewka lub cewki w skrzyni automatycznej byłyby walnięte to są objawy właśnie szarpania przy małych obrotach?

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 10, 2015, 23:12:07 pm »
Dalej sugeruje walkę z gazem :) probowales ten reset zrobić na PB? :) a błędów nie masz bo pewnie Ci pięknie emulatory kasuja :)
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Balu

  • Gość
Odp: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 11, 2015, 18:27:16 pm »
To jak ominąć emulator by bledy sie pokazaly?

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 11, 2015, 18:30:25 pm »
odpinasz oba i jedziesz sie przejechac ;)
polecam zakup ELM na bluetooth i apke torque pro.
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Balu

  • Gość
Odp: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 11, 2015, 18:41:38 pm »
OK dziękuję bardzo. Będę próbował Waszych rad. Niebawem napiszę rezultat.

kurak22

  • Gość
Odp: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 12, 2015, 11:30:29 am »
1. torque pokazuje jak zmieniają się korekty podczas różnych czasów? czy tylko coś tam sobie średniego pokazuje?
2. Goldy nie mają czasem opcji regulacji za pomocą dyszy? jeżeli masz to jaką?
3. Jak układa się mapka lpg(w jakich wartościach waha się mnożnik, to zależy od dysz i ciśnienia)
U mnie szarpanie było spowodowane za małymi dyszami mimo że korekty wyglądały ok. (do listwy ar w01 mam aktualnie 2.3, ale nie wiem czy nie rozwiercę jeszcze przy wymianie listew o 0.05)
Automat nie ma tu nic do szarpania podczas jazdy.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2015, 12:31:59 pm wysłana przez kurak22 »

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 12, 2015, 17:56:48 pm »
Torque bardziej myslalem zeby uzył do kodów bo odczytuje parametry na zywo ale to sa wartosci srednie i chwilowe (odczyty z sond itp)

Warto przejechac na benie troche km (100-200km trasa/miasto) i pojechac na regulacje zeby mieli dobre mapki bazowe z PB bo teraz to sie pewnie rozjechaly w trzy swiaty.
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Balu

  • Gość
Odp: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 15, 2015, 11:55:46 am »
Po raz kolejny zamieniłem cewki z pod kolektora do przodu czyli pod filtrem powietrza, dodatkowo uszczelniłem kostki podłączone do cewek oraz te ,, o-ringi" albo osłonki gumowe co znajdują się w otworach gdzie się wsadza cewki. Rezultat - POZYTYWNY. Przestał szarpać na tych obrotach i przy tych prędkościach. Raz na 100 km albo więcej szarpnie raz i dalej wszystko jest w porządku. Najważniejsze , że nie szarpie co chwile.

Więc reasumując, żeby chodził gaz elektryka musi być jak najbardziej uszczelniona. Przestroga dla przyszłych posiadaczy X type , którzy chcą założyć gaz. Jak zacznie Wam szarpać na LPG, zacznijcie szukać od fundamentów czyli po przewodach, zaizolujcie, uszczelnijcie wszystko gdzie jest nawet najmniejsza szansa przebicia. Myślę, że u mnie głównym powodem była minimalnie rozerwana ta osłonka gumowa lub o-ring gdzie wsadza się cewkę umiejscowioną pod kolektorem. Nikt by nie przepuszczał, że tam mogą dochodzić jakieś przebicia ponieważ temperatura by nie pozwalała do tego. A jednak myślę , że to był jeden z powodów do szarpania na LPG

Dziękuję bardzo wszystkim którzy udzielali się i chcieli pomóc.

PS. Te szarpanie mogło powodować duże spalanie gazu?.

kurak22

  • Gość
Odp: Przyczyny szarpania na niskich obrotach 3.0 LPG X-TYPE 2005
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 15, 2015, 12:02:41 pm »
ciekawe, wpływu uszczelniacza cewki bym tu nie wywyższał, ale cholera wie   :-tylko  dobrze że się poprawiło, przy okazji trzeba było wymienić uszczelki klapek w kolektorze :) u mnie przy tym aż gwizdało :P