U mnie w Jagu okazało się, że nie mam przejścia miedzy szyba od wew. do przycisku z zewnątrz. Sam "stycznik" przełącznik jest sprawny. Wewnątrz przycisk wygląda jak zwykły mikrostyk od polota od telewizora, działa na zasadzie zamkniecia obwodu. Wewnątrz samochodu po zdjeciu plastikowej obudowy szyby jest poprowadzona taśma kończąca się białym wtykiem z którego wychodzą 2 niebieskie przewody wchodzące w zatrzask od zamka w szybie, są one zalane jakąś twardą mazią a'la silicon. W tej mazi przechodzą na zewnątrz w przełącznik. Nie demontowałem przełącznika ponieważ jest mocno przyklejony na tej mazi, a ja nie chciałem kupować sobie nowej szyby
. Sam przełącznik rozbiera się podwarzając jego wierzch najlepiej cienka szpachelką, żeby nie uszkodzic obudowy np. śrubokretem. Z drugiej strony taśmy tej od wewnątrz szyby też jest kostka (czarna) z której niestety wychodzą 3 kable w czarnej otulinie zasłoniete jakąś przyklejona blachą (obudowa) której nie da sie podważyć. Następnie metodą prób i błędów głownie walką z miernikiem, doszedłem w koncu w tej czarnej gumowej osłonie z prawej strony, która łączy klapę tylną z resztą samochodu że są to przewody czerwono-biały i czarny. Wlutowałem sie w te dwa przewody prowadząc nowe w listwę nad rejestracją z napisem Jaguar. Dokładnie w miejscu zaślepki na śrubę pod literką J wstawiłem nowy "stycznik", który otwiera mi sama szybę. Jak ogarnę mozliwość zamieszczania fotek to powklejam co i jak.
Z pamieci podpowiem, że rozbieramy wszystko w kolejnosci:
1. Na klapie tylnej tą welurowa wykładzinke podważamy jest na kilku kołkach, nie ma żadnych śrub.
2. Nastepnie odkrecamy 4 widoczne śruby na klucz typu torx i reszte energicznie "odrywamy" cała reszta obudowy plastikowej jest na kołkach.
3. Pozostałe elementy wokół tylnej klapy są na kołkach.
4. Maskownica tylnej szyby od wewnątrz też jest na kołkach.
5. Listwa z napisem Jaguar jest na 4 wkrętach 2 są pod zaslepkami pod literkami J i R, a 2 są pod światełkami podświetlenia rejestracji, u mnie jeszcze dodatkowo zaslepione były czarną taśmą.
6. Na zewnetrznych stronach listwy sa jeszcze widoczne od wewnątrz 2 nakretki na klucz chyba 8 albo 10 i na samych końcach takie wciski które wypychamy od wewnątrz i listwe mamy w rekch.
Po wlutowaniu sie w te 2 wcześniej wymienione przewody czerwono-biały i czarny przeciągamy je bokiem klapy pod osłoną (całej nie trzeba sciągać) wpinamy do stycznika, sprawdzamy czy otwiera, składamy w odwrotnej kolejnosci i cieszymy sie działającym otwieraniem szyby. Jak są jakies pytania prosze na priv albo w tym watku