Autor Wątek: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy  (Przeczytany 7853 razy)

boogeyman

  • Gość
XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« dnia: Listopad 24, 2008, 19:26:28 pm »
zaobserwowałem że x300 XJR miał 320 KM a następca x308 już 360 .
Poproszę o wyjaśnienie mi , w jaki sposób został dokonany przyrost mocy, i czy jest możliwy bez "rzeźb" do wykonania w zakładach specjalizujących się w takich pracach.

tomz

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 24, 2008, 19:38:32 pm »
to całkiem inne auta  ;D
x300 ma silnik 4.0 R6 a x308 ma 4.0 V8 - wspólny mianownik to kompresor  ;D
po co Ci więcej mocy  ??????
obydwa modele mają max moment obrotowy ponad 500 Nm!!!

boogeyman

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2008, 19:45:56 pm »
to całkiem inne auta  ;D
x300 ma silnik 4.0 R6 a x308 ma 4.0 V8 - wspólny mianownik to kompresor  ;D
po co Ci więcej mocy  ??????
obydwa modele mają max moment obrotowy ponad 500 Nm!!!
czyli x300 to rzędówka...super, dzięki za info!
Po co więcej... obecnie to tylko schemat na przyszłość , ale jak już będzie Jag to na pewno będzie więcej , to jeszcze stary nawyk . Pytam tylko , bo chcę zrobić to profesjonalnie a nie u "Bronka" w garażu .

Czy ktoś wzmacniał już 4.0 R6 kompresor?
Z tego co pamiętam z dawnych lat to w G60 golfie zmienialiśmy kółko na kompresorze tak aby były większe obroty i większe ciśnienie , uważam że tu powinno być podobnie , oczywiście dochodzi wysterowanie mapy komputera.

Zapytam się w prost , czy ten silnik bez zakuwania i podobnego rzeźbienia jest w stanie bezpiecznie rozwinąć około 400 KM?

tomz

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 24, 2008, 20:00:50 pm »
to pytanie do jagoholica - On ma "podłubane" x300  ;D
a z tym kołem na kompresorze masz rację - to najprostsze rozwiązanie aby podnieść moc  ;)

tylko zastanów się:
x350 ma 400 KM i rozpędza się do 100 w 5,3 sek ale jest dużo lżejszy i ma o wiele szybszą skrzynię od x300
x300 ma 320 KM i do 100 w 7,0 mimo czterobiegowej automatycznej skrzyni i dużej wagi
x308 jest gdzieś po środku.....

więc przekalkuluj sobie ile zyskasz w x300 podnosząc mu moc.....

boogeyman

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 24, 2008, 20:17:10 pm »
hmm... na razie to jest czyste teoretyzowanie , ale od czegoś trzeba zacząć aby powstały solidne bazy.
R6 z doświadczenia wiem że powinno szybciej się wkręcać na obroty niż V8 .

x308 powinien być z tego co czytałem tu i tam około 5,5 do 100 . Chyba że się mylę , to proszę o sprostowanie.

Faktem jest że V8 na pewno będzie miał większy potencjał rozwojowy niż R6 . I tu powstaje zagadnienie , czy lepiej kupić x300 za mniejsze pieniądze niż x308 , a za różnicę ceny rozwinąć jego osiągi , czy lepiej kupić x308 i pomału się organizować ...

Jak z apetytem na paliwo ? różnica pomiędzy XJR x300 a x308 ?

tomz

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 24, 2008, 20:33:16 pm »
nie chcę Cię zniechęcać, ale jak interesujesz się tuningiem to może lepiej pomyśl o jakimś japończyku  ;D

nie martwiłbym się spalaniem - spalą każdą ilość paliwa  ;D
z tego co wiem v8 palą mniej, a już z pewnością x350 pali mniej od x300

temat xjr i który model wybrać jest bardzo szeroki
wynika to z dużych różnic między kolejnymi modelami

dochodzi jeszcze problem nikasilu w początkowych latach produkcji x308
x308 po 1999 roku jest więc co najmniej 3 razy droższy w zakupie i 2 razy droższy w utrzymaniu  ;)

boogeyman

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 24, 2008, 20:37:44 pm »
przepraszam za ignorancję , co to jest nikasil?

Nie , nie zrozumieliśmy się , żaden tuning... żadna wioska , do Jaguara tuning pasuje jak marmolada do kotleta mielonego , bynajmniej moim zdaniem.

Interesuje mnie jedynie rozsądne podniesienie mocy , żadne tam głośne wydechy itp.

O paliwo pytam się z czystej ciekawości , inaczej bym nie planował kupna xjr ;)

tomz

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 24, 2008, 20:45:34 pm »
nikasil to super odporny ceramiczny materiał, ktorym były pokrywane wnętrza cylindrów
okazał się jednak nieodporny na siarkę znajdującą się w paliwie oraz na "niedogrzewanie" silnika  ;D

wrzuć w szukaj i poczytaj - o nikasilu na forum jest bardzo duuuuuuużo

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 25, 2008, 00:11:33 am »
Gdzieś Jagoholic napisał
Cytuj
Wkrótce wdrażam do produkcji seryjnej większe kółko pasowe napędzające supercharger.
Kółko będzie sprzedawane w zestawie obejmującym dłuższy pasek superchargera i nowiutką pompę intercoolera.
Szacowany koszt zestawu to 1200-1500zł, cena będzie zależna od ilości chętnych.
Kółko podobnego typu oferowane w USA za 525$ generuje ok. 30KM mierzonych na hamowni podwoziowej (pomiar na tylnych kołach).
W granicy 4000-5000zł kosztuje tylni most zwiększający o 25% moc na kołach.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Viking

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 25, 2008, 05:23:24 am »
Pytanie tylko po co komu przyspieszenie 0-100 ? Powinno Cię zainteresować ile sekund będziesz miał  między 90-160 bo przy starcie  XJR (x308) wciskając pedał gazu w podłogę koła i tak na chwile stracą przyczepność nawet nawet jak ASR jest załączony więc tutaj chyba już mocy więcej nie potrzeba. Najtaniej jest wymienić rolkę kompresora +30KM jakieś 700-800 euro albo wymienić wydech  1800-2200 euro, który pracuje bardzo cicho na niskich obrotach ale przy gwałtownym przyspieszeniu wydaje odgłos burzy  ;D (do tej pory spotkałem się z czyms takim tylko w: Bentley continental GT i Aston Martin DB9 i Jagu XKR) a nie pierdzi i buczy jak stuningowane Civic albo BMW 316.

boogeyman

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 25, 2008, 17:08:38 pm »
właśnie to mnie fascynuje : brak turbo lagu. W Alfie silnik V6 turbo był jeszcze z tych z hard turbo a nie softem . Z jednej strony było to fajne a z drugiej kłopotliwe . Wielki turbolag do 2900 obr/min , i nagle wszystko na koła .
Oczywiście wyśmienitym rozwiązaniem by było tak jak pisze radzio1 , niestety nie znam osobiście nikogo co posiadałby XJR-a.
Chyba że na forum jest ktoś z Krakowa z XJR i byłby na tyle uprzejmy aby zademonstrować mi ten samochód.

golden jag

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 25, 2008, 17:54:06 pm »
Wieksze kolo pasowe do super chargera moze i powiekszy moc, jednak takze apetyt na paliwo i to znaczne. Jak dla mnie modyfikacje silnik xjr jest kompletną pomylką. Mozna wszystko ale akurat ten model jest idealny jezeli chodzi o osiagniecia silnika. Niezapomnij ze jezeli tuningujesz silnik to musisz takze zamontowac mocniejszy uklad hamulcowy.

barbie

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 28, 2008, 16:29:12 pm »

Interesuje mnie jedynie rozsądne podniesienie mocy , żadne tam głośne wydechy itp.

O paliwo pytam się z czystej ciekawości , inaczej bym nie planował kupna xjr ;)
W takim razie czemu nie zastanowisz się nad V12?
Ten silnik był od początku robiony do sportu - jest silnie nadkwadratowy (krótki skok) ma lekkie koło zamachowe, wygrał 2 razy LeMans 24h + wiele innych zawodów.
Co prawda jest wolnossący, ale za to w GB jest sporo różnych "conversions", (zwłaszcza do XJS nie mówiąc już o E-type).
Tu masz całą jego historię (kopalnia wiedzy): www.jagweb.com/jagworld/v12-engine/index.html
Co poniektórzy wyciągali z niego powyżej 750 KM i 800 Nm - a to już prawdziwa petarda.

Miałem V8 (wolnossącą) X.308 i nie umywa się do starszej V12. Ja jej nie będę podkręcał, bo wystarczy mi to, co wydaje. Ale zabawa z V12 (zwłaszcza z płaską głowicą) powinna być przednia.

powodzenia!!!

tomz

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 30, 2008, 10:30:50 am »
boogeyman - tutaj masz zmodyfikowanego x308

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=495013261

batol

  • Gość
Odp: XJR x300 a późniejsze , różnica mocy
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 30, 2008, 23:44:39 pm »
no ciekawy egz. widać ze zadbany