Autor Wątek: zawieszenie tył  (Przeczytany 4839 razy)

wiadereczko

  • Gość
zawieszenie tył
« dnia: Sierpień 02, 2011, 23:36:23 pm »
Witam,
od pewnego czasu od strony pobocza w tylnym zawieszeniu pojawił się okazjonalnie na jakichś dziurach niski tonem stuk. co jakiś czas na jakiejś nierówności ( nie zawsze ) jest pojedynczy dudniący stuk.
Nie jestem mechanikiem ale lubię grzebać przy jagu w miare możliwości sam więc podniosłem go na windzie i oglądnąłem zawieszenie ale na moje amatorskie oko nie ma żadnego większego luzu na żadnych gumowych częściach zawieszenia jedynie guma na stabilizatorze z drugiej strony zaczyna się lekko ruszać ( jakiś milimetr luzu)
Chciałbym sam usunąć z waszą pomoc usterkę ale jak się nie da to pójdzie do mechanika na diagnozę i na następny raz sie nauczę  :-V

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: zawieszenie tył
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2011, 16:59:20 pm »
witam.
Tak macając zawiasy nie nie zobaczysz, musisz pojechać na "trzepaki" najlepiej na stacje diagnostyczną. Tam razem z diagnostą przyglądnij się gdzie mogą być luzy.
Newralgiczne punkty tylnego zawieszenia:
- gumy na drążku
- końcówki drążka
- tuleje wahacza poprzecznego

ankosamco

  • Gość
Odp: zawieszenie tył
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 08, 2011, 22:31:55 pm »
witaj
ja wlasnie mialem cos podobnego. mechanik podniosl auto z jednej strony i tylnym lewym u mnie kolem poruszal w pionie przechylajac go i okazalo sie ze sa luzy, i sprawdzilismy, ze to  byla tuleja wahacza dolnego poprzecznego, tego co siet
jakby podwojnie wygiety. same tuleje dwie na jeden wahacz widzialem na allegro po 150 zl  na jedna  strone, ale
w Lublinie , znalazlem na allegro z demontazu po 99zl za caly wahacz i w calkiem dobrym stanie, odmalowalem i oba zmienilem, gdyz oba byly wybite na gumkach ae tylko na po jednej  stronie wahacza, druga strona wahacza guma byla